vrijdag 27 juli 2012

Voorspelling

Zoals u weet stikt het in Huize Prikkel van de vegetariërs. Ik doe daar niet smalend over. Vegetariërs zijn doorgaans goede groente-eters.
Al kun je het ook overdrijven. Onder de kop Tomaat Doodt Topmodel las ik in mijn regionaal dagblad een ludiek bedoeld bericht over een fotomodel in Brazilië dat haar dieet van tomaten en fruit iets te ver had doorgedreven en gegrepen door een niet eens zo harde windvlaag onder een bus was gekomen. Had de tomaat het weer gedaan.
Maar dat terzijde. In een iets serieuzer krantenbericht las ik dat over vijftig jaar iedereen vegetariër zal zijn. Dat is een van de voorspellingen van een aantal topwetenschappers die voor het gerenommeerde tijdschrift The New Scientist een halve eeuw vooruit mochten kijken. In 2056 zullen we in staat zijn (hoe? dat staat er niet bij) de gedachten en emoties van dieren te doorgronden. En dan snij je een koe niet meer zomaar aan reepjes om als biefstuk te gaan dienen.
Dan daar maar meteen mijn toekomstvoorspelling aan toegevoegd: over 50 jaar eten we ook geen planten meer, want tegen die tijd kunnen we eveneens feilloos de gedachten en gevoelens van planten scannen. Planten zullen ons dan tevens het geheim van leven op vloeibare meststoffen via substraat hebben doorgegeven.
Dus over 50 jaar ademt de mens CO2 in en zuurstof uit en zijn we dolblij met het broeikaseffect.
Rik Prikkel
2006

Geen opmerkingen:

Een reactie posten