vrijdag 20 juli 2012

Aantekeningen

Ik ga voortaan een aantekenboekje meenemen. Want terwijl ik laatst op een zwoele zomeravond wat zat na te denken over het afgelopen jaar, realiseerde ik me hoe weinig ik nou echt kan terughalen van wat er allemaal is gezegd op belangrijke bijeenkomsten die ik de laatste maanden heb bijgewoond.
Ik was bijvoorbeeld naar dat symposium van de Rabobank. Die ene middag. In april of zo. Over de crisis. De nieuwe topman van de Rabobank sprak er. Toen nog net niet aan de top, want Bert Heemskerk had nog net geen afscheid genomen. Hoe heet tie ook alweer, die nieuwe. Nou ja, ik zoek het zo wel op op internet. Maar belangrijker: wat zei die eigenlijk? Ik weet nog wel dat ik er een paar aanknopingspuntjes aan dacht te hebben overgehouden, voor de volgende keer dat ik met mijn eigen Rabo-man aan tafel zit. Maar het is helemaal weggezakt.
En ik was ook naar Venlo voor de Greenport-zomerconferentie. Daar zei Westlands burgemeester Sjaak van der Tak nog een paar grappige dingetjes. En er was ook zo’n professor. Dan kun je het stukje in de Groenten & Fruit er wel op nalezen. Want er zit altijd wel een journalist driftig mee te pennen. Maar die korten het allemaal zo in en ze horen heel andere dingen dan ik. Dat geloof ik tenminste, want vraag me niet om te herhalen wat ik dan denk te hebben gehoord. Dan zeggen sommigen wel dat je die kennis toch ergens hebt opgeslagen en dat je dat onbewust meeneemt als je zelf een mening moet hebben of een besluit moet nemen. Maar dat vind ik toch te mager.
Nee, ik ga zelf een notitieblokje meenemen. En dan hoort u er nog wel van, als volgende week het bijeenkomstencircuit weer losbarst.
O ja, Moerland.

Rik Prikkel
34/2009

Geen opmerkingen:

Een reactie posten