dinsdag 17 juli 2012

De euro

“De euro heeft meer gevolgen voor uw bedrijf dan u denkt.”
Wie ben ik om te denken dat over deze overheidsboodschap aan het volk níét grondig is nagedacht. Ik ben immers maar een gewone particulier, en ik schijn mij dus onmogelijk te kunnen indenken dat de euro voor problemen kan gaan zorgen. Want de overheid zegt het met grote stelligheid: “De euro heeft meer gevolgen voor uw bedrijf dan u denkt.”
En dan denk ik: “Wat weten zij dat ik niet weet?” Ik heb daar eens een tijdje over zitten doordenken en vervolgens vier opties bedacht.
A: De overheid heeft geheime apparatuur ontwikkeld, waarmee exact kan worden nagegaan wat wij, de burgers, denken. De overheid weet derhalve heel zeker dat de euro meer gevolgen zal hebben dan wij met zijn allen denken.
B: De overheid weet heel zeker dat wij de gevolgen van de euro onderschatten, omdat er nog geheime informatie is over de invoering voor de euro, waarvan derhalve zelfs de meest bedachtzame ondernemers de gevolgen nog niet hebben kunnen doordenken.
C: De overheid denkt dat ondernemers alleen maar doeners zijn, die per definitie niet of nauwelijks nadenken en al zeker niet over de gevolgen van de euro.
D: De overheid dacht dat dit ongetwijfeld snel bedachte zinnetje wel genoeg attentiewaarde zou hebben, om ons aan het denken te zetten.
En in mijn geval hebben ze daar gelijk in gekregen, dus ik denk, nee, ik weet wel zeker dat het antwoord D is.
Rik Prikkel 7/2001

Geen opmerkingen:

Een reactie posten